Palóc expedíció 10 km

Útvonal: Rimóc - Fogadalmi-kápolna - Sajgói-nyereg - Tábi-tó - Varsány - Rimóc

Időpont: 2017. október 23., hétfő

Rajt, cél: Rimóc, Sportcsarnok, a Trianoni emlékmű mögött (István király út 38.)

Indítás: 9:30 - 12:00

Tábi-tó Fotó: Cserhát Natúrpark ©
  • népviseletbe öltözött asszonyok
    Népviseletbe öltözött asszonyok Fotó: Cserhát Natúrpark ©

A túra a Cartographia Kupa része.

Cartographia Kupa logo

Cartographia Kupa-kedvezmény: 200 Ft

A 10 km-es távon indulók Rimóc tágabb környezetét, látványosságait ismerhetik meg; ez a táv családdal is kényelmesen teljesíthető. A túra célja a környék népszerűsítése, hogy az idelátogatók Hollókőn kívül a környező települések múzeumait, látnivalóit is felfedezzék.

Ajánlott térkép:

Cserhát (+Karancs, Medves) turistatérkép (2016)

Információ:

Forgács Péter
Tel.: +36 30 329 2464
E-mail: forgacs2638@gmail.com, fittfuttura@gmail.com
Web: www.felanaszalyra.atw.hu

Egyéb távok

Útvonal

A rajt után, az István király utcára kilépve a 20 és 30 km-es távokkal ellentétben nem balra, hanem jobbra indulunk el, a Cserháti zöldutak zöld „Z” jelzésén. 1,9 km-t teszünk meg rajta – közben a sportpályánál elhagyva Rimócot és tökföldek ill. akácfák közt haladva -, majd elérjük a Fogadalmi kápolnát, ami az 1. ellenőrzőpont.

Tovább 300 métert emelkedünk a „Z” jelzésen, majd a zöld sáv és a zöld Z kereszteződésébe érünk. Itt fordulunk jobbra, és immár a zöld sávot követjük a Sajgó-hegyre, ahonnan szép kilátás nyílik a kopár szakaszon.

Meredek, szűk ösvényen érünk le a domb lábához, majd balra fordulva keresztezzük a Rimóc-Sipeki patakot. Kiérünk a Nógrádsipek és Varsány közti aszfaltútra, itt jobbra fordulunk, és 300 métert teszünk meg a betonon. Itt a balra induló köves földúton kezdünk emelkedni, először füves, kitett szakaszon, majd erdőbe érve. Az aszfaltúttól 2,5 km-t teszünk meg a zöld sávon, mikor leérünk a Tábi-tó partjához, és találkozunk a kék négyzet jelzéssel, egyúttal a hosszabb távok mezőnyével. Itt jobbra fordulunk. A parton, majd a gáton haladva érjük el a Tábi-pihenőt és a horgászok tájékoztató tábláját, ez a 2. ellenőrzőpont.

Innen jobbra fordulunk Varsány község felé, ahová a kék kerékpár és a zöld „Z” jelzés navigál először a kövezett dózerúton 2,4 km-en át, majd a főútra érve balra fordulunk, ahol a betonon 1 km-t haladva -közben beérve Varsány községbe - a templom után, a Fő út és Petőfi út sarkán találjuk a 3. ellenőrzőpontot.

Innen jobbra fordulva, a zöldút Z betűjét követve, a Petőfi utcán hagyjuk el Varsányt, majd szántóföldek közt kelünk át a Darázsdói patakon. Emelkedő után érünk be Rimócra a „Z” jelzésen, a Varsányi úton, majd az első jobbra nyíló utcán, Y elágazásban az Ady Endre utcán, szalagozáson érünk le az István király útra. Balkanyar jön, majd rövidesen a Sportcsarnok. Ez azt jelenti: sikerült, célba értél, gratulálunk!