Tátika-Rezi Éjszakai Egy várút (15 km)

Útvonal: Zalaszántó - Szent Donát kápolna - Sztúpa - Tátikahidegkút - Tátika, várrom - Lapos-rét - Rezi, vár - Rezi - Gráb-híd - Zalaszántó

Rajt és cél: Zalaszántó, Általános Iskola (Fő utca 1.)

Indulási idő: este 7 és 10 között

Szintidő: 5 óra

Nevezési díj: 800 Ft/fő

Általános tudnivalók a túráról: Tátika-Rezi várutak

Útvonal

Az iskolából kilépve balra indulunk, (de nem a főutcán) az Országos Kék Túra (OKT) útvonalán. OKT bélyegzés többek között az iskolával szemközti élelmiszerboltban lehetséges. Lemegyünk a templom mellett, követjük a K–, a K és P● jelzéseket. Az utca tetejére felérve a keresztnél jobbra tovább, Felsőhegy irányába. A Szent Donát kápolna mellett vezet el utunk, érdemes bemenni a kápolnához, szép a kilátás! Y elágazásnál jobbra letérünk az aszfaltútról, követjük a jelzést a murvás úton. A zöld postaládáknál jobbra fordulunk, és a két út közül a jobb oldalit választjuk, itt már tábla is mutatja a Sztúpához vezető utat. Felérünk, egy T elágazásnál a KL jelzésen jobbra fordulunk, ahol mindjárt az Emberi jogok parkjában, a Béke Sztúpánál találjuk magunkat, mely túránkon az 1. ellenőrzőpont.

zalaszántói Béke Sztúpa
Zalaszántói Béke Sztúpa Fotó: CATS Egyesület

A széles murvás úton induljunk el lefelé, a Kovácsi-hegy tanösvény tábláival találkozunk útközben. Leérve egy négyes elágazásnál találjuk magunkat (utunkat széles út keresztezi), egyenesen megyünk tovább. Innentől az OKT jelzéssel ritkábban találkozunk. Egy Y elágazásnál – ott, ahol jobbkéz felől sziklafalat látunk – jobbra tartunk, majd arról mindjárt le is térünk balra egy kevésbé látható ösvényre, a fák közül kiérve nyílt területre érünk, ahol utunk az erdő mellett a csapáson folytatódik. A jelzés egy helyen bevisz a fák közé, de hamarosan ugyanoda tér vissza – úgyhogy a jobb járhatóság érdekében célszerű az erdő mellett haladni végig. Utunk ott kanyarodik el az erdő mellől, ahol egy új, és közvetlenül mellette egy rozzant, régi vadászles van a tisztáson. Elmegyünk a vadászlesek előtt, követjük a csapást a tisztáson, és egy időre hátunk mögött hagyjuk az OKT jelzést. Fák alkotta sávhoz érkezünk (de a fasor közötti úton nem megyünk át), ebben a T elágazásban jobbra fordulunk. Tovább haladva egy Y elágazásban jobbra bemegyünk a fák közé. Kisvártatva egy tisztásra érkezünk, itt jobb kéz felől újra becsatlakozik az OKT jelzés, ezután ismét a jelzésen megyünk. Túránk a tisztáson vezet tovább az erdő mellett. Hamarosan hallhatjuk a Bazsi – Zalaszántó út forgalmát. Az aszfaltúthoz érkezve jobbra fordulunk, és azt követve fokozott óvatossággal az út mentén megyünk pár száz métert, elmegyünk Hidegkútmajor előtt, utána balra találunk egy burkolatlan utat, ezen folytatjuk utunkat, Y elágazásban - ahogy a tábla is mutatja – balra haladunk tovább felfelé a jelzés mentén a vár irányába. A vár alatt nem sokkal egy görbe törzsű fánál találunk egy padot és egy „Fokozottan védett természeti környezet” táblát. Itt jobbra folytatódik a K–, de előtte még egyenesen tovább kapaszkodunk felfelé a várhoz a KL jelzésen. A Tátika-vár – melynek felújítása évek óta zajlik – a túránkon a 2. ellenőrzőpont.

Leereszkedünk az előzőekben említett padig és tábláig, és - innen nézve - balra bemegyünk a fák közé az OKT jelzés mentén. Keskenyebb ösvényen ereszkedünk lefelé. Egy darabon ezen haladunk egészen addig, míg utunkról lesz egy leágazás jobbra, ezen ereszkedünk le, egy széles, gépjárművel is jól járható murvás úthoz lyukadunk ki. Jobbra fordulva ezen a széles úton megyünk tovább (K+). Ismét hátunk mögött hagyjuk az OKT jelzést. (Egy idő után a murvás útról lesz egy leágazás balra, itt csak a 25, és 45 km-es távok mennek le balra a murvás útról!)

Ezen a ponton válnak el útjaink a másik két távon indulóktól, mi megyünk tovább a murvás úton. Négyes kereszteződésben egyenesen tovább, nem hagyjuk el utunkat. A következő kereszteződésnél balra ágazik el még egy murvás út, erre fordulunk rá, de vigyázat, mindjárt pár lépés után jobbra le is térünk róla a fák közé a P, S, és K● jelzéseket követve! A murvás utakat hátunk mögött hagyva törünk előre egyenesen. Egy ötös kereszteződésben egyenesen tovább, (a két majdnem egymás mellett futó szemközti út közül a balra eső füves úton indulunk el). Négyes elágazásban egyenesen tovább. Y elágazás következik, itt, jobbra (egyenesen) tovább.

Kiérünk egy széles nyiladékba, tovább megyünk ismét be az erdőbe a csapáson a jelzéseken. Tisztásra érkezünk, fölöttünk magasfeszültségű vezetékek futnak. Átvágunk keresztben a tisztáson, az ösvény ismét az erdőbe visz. Hármas elágazásban egyenesen tovább, Y elágazásban balra (egyenesen) tovább, majd egy négyes elágazásban ismét egyenesen haladunk.

Kisvártatva megérkezünk Zalaszántóra, a Vadász utcába. Az utcán végigmegyünk, utunkat hamarosan a főutca keresztezi. Ezen balra fordulunk, és hamarosan ismét a templomnál, és az iskolánál találjuk magunkat, ez a cél.