Hollókő – Garáb (gyalog-, kerékpáros-, lovastúra)

Hollókő – Zsunypuszta – Garáb (8,02 km - Gyalogtúra, Kerékpártúra, Lovastúra)

Hollókőről, a táblától elindulunk a nagy parkolóból az Ófalu felé, majd keletre haladunk tovább, a buszmegálló felé. Két irányban is folytathatjuk az utunkat. Az egyik választás lehet a Levél utcán vezető Zöldút útvonal, amely egy kis kökénybokros sáv mellett vezet el, majd a Kerek-hegy legmagasabb pontját érintve továbbmegy Zsunypuszta felé. A másik útvonal szintén a Kerek-hegyre fut fel, de a falun belül a Levél utcáról leágazik a Szállások útra, ahonnan az utcán végighaladva balra kell fordulni, és a dombra való felmászást követően jobbra kell majd fordulnunk. Zsunypusztát elérve az utunk a település szélére érkezik. Dönthetünk úgy, hogy bemegyünk a faluba, meglátogatjuk a János-pincét, de ha szeretnénk továbbmenni, akkor egyenesen haladjunk tovább a kőbánya irányába. A következő Zöldút jelzésnél forduljunk jobbra, ahol egy földúton felmehetünk a Zsunyi-hegyre. Vannak szakaszok, ahol több útvonal is fut, ezek egy része erdészeti út, de a Zöldút útvonalát a térkép alapján ügyesen lehet követni. Miután átkeltünk a Garábi-patakon, egy kisebb kanyar után majdhogynem egyenes útvonal vezet Garábra az irtásokon keresztül. Ezen az egyenes szakaszon is gyönyörű kilátás nyílik a Cserhátra, ezen belül is a Bézma csúcsára; de a Tepkére is ráláthatunk, ha továbbmegyünk a Bableves Csárda felé, Cserhátszentivánra. Garábot nem csak a magas fekvéséhez kapcsolódó kilátás miatt szeretik az idelátogatók, hanem családias hangulata és gazdag élővilága miatt is kedvelik. A táblához érve igyunk egy kis friss vizet a nem messze található nyomós kút vizéből, amely biztosan azonnal felfrissíti a legfáradtabbakat is.

utcakép
Hollókő Fotó: funiQ

Garáb – Zsunypuszta – Hollókő (8,02 km - Gyalogtúra, Kerékpártúra, Lovastúra) Garábról indulva a tábla közelében található kútról még feltankolhat az, akinek nincs elegendő ivóvize. A kút irányában, vagyis északkelet felé haladunk tovább, egyenesen kifelé a faluból. Az utunk irtásokon visz keresztül, innen szép kilátás nyílik a környező hegyekre, mivel Garábot is hegyek övezik. A legmagasabb hegy, ami a településhez közel található, a 494 méter magas Nagy-Rudácsa, de Zsunypusztától nagyjából Alsótoldig emelkedik a hegyvonulat, ami a Purga-csúcsnál éri el a legmagasabb pontját (575 m), de jelentősebb pontjai még a Macska-hegy (572 m) és a Tepke (567 m). Az irtásokon túlhaladva egy “forgalmasabb” szakaszhoz érünk, ahol számos útvonal vezet le a hegyről, de a térképet használva meg lehet találni a Zöldút útvonalát. A zsunypusztai kőbányához leérve figyeljünk a forgalomra, hiszen nem csak a kőszállítókra, de a közúton való átkelésnél is vigyázni kell! Zsunypusztán megállhatunk a falu központjában található János-pincénél, de már nincs messze Hollókő sem, így aki nem nagyon fáradt, az bátran vágjon neki az utolsó szakasznak. A kőbányától kifelé vezető útvonal folytatásában lehet egyenesen felfelé menni a hegyen Hollókő irányába, nyugatra. A dombra felérve a visszaútra két útvonal közül választhatunk. Mindkettő Hollókő Újfalu részébe érkezik: az egyik a Szállások úton, ami rávezet a Levél útra, a másik útvonal pedig közvetlenül a Levél útra visz rá. A falu főútjára érve pedig egyenesen felfelé található a Cserhát Natúrpark székhelye, a Pajtakert a Szövőműhellyel, mellette a kocsma. A Zöldút tábláját pedig a nagy parkolóban találjuk.