Pilis-nyereg Háromszor (25 km)

Össz. emelkedő:  1 050 m
Össz. lejtő: -1 050 m

Útvonal: Piliscsév - Klastrompuszta - Szénás út - Pilis-nyereg - P+ elágazás - Simon halála - Mária pad - Kétbükkfa-nyereg - Pilis-nyereg - Pilisszentlélek - Postás út - Sasfészek - Pilis-nyereg - Vörös út - Piliscsév

Rajt és cél: Kálmánfi Béla Művelődési Ház és Könyvtár, Piliscsév, Hősök tere 10.

kilátás a Fehér-szirt felé
Kilátás a Fehér-szirt felé Fotó: Piliscsabai Természetjáró Egyesület ©

Indulási idő: 7 és 9 óra között

Szintidő: 7 óra

Nevezési díj: 800 Ft/fő

Díjazás: oklevél és kitűző

Szolgáltatás: víz, tea, édesség

Általános tudnivalók a túráról: Pilis-nyereg "Csillagtúra" (10/18/25 km)

A túra a Cartographia Kupa része.

Cartographia Kupa logo

Útvonal

A Művelődési házból kilépve, kissé jobbra tartva, a Basa utcán indulj lefelé, a K— jelzést követve. Az utca végén, egy lovarda betonkerítésénél balra tér a K— út. Egészen Klastrompusztáig ne veszítsd szem elől ezt a jelzést!

Pálos kolostorrom Klastrompusztán
    Pálos kolostorrom és templomrom Klastrompusztán Fotó: funiQ
  • Pálos templomrom
    Pálos templomrom Fotó: funiQ

A Pálos kolostor romjainál lévő parkolónál a K— balra elhagyja a túra útvonalát, onnan a S— követendő tovább! Az egykori turistaház után élesen jobbra indulj! Egészen az egyetlen ellenőrző pontig, a Pilis-nyeregig a S– lesz útitársad. Az ellenőrző pontra érkezve jöhet a frissítés, pecsételés és egy kis pihenő. Utána a P— jelzést kövesd, amíg eléred a „Simon halála” felé vezető P+ jelzést. Fordulj balra és irány a hegy! Egészen a Mária padig követendő a P+! A legvastagabb (Mária-képes) fán találod a szúróbélyegzőt. Lyukaszd ki az igazolófüzetet a megfelelő helyen és már indulhatsz is vissza a Pilis-nyeregbe.

A Kétbükkfa-nyeregig Z— (balra), onnan Z+ jelzés (szintén balra) lesz az útitársad. Újabb pecsételés és frissítés után jöhet a harmadik kör. A P— (a S— is erre megy) jelzésen ereszkedj le Pilisszentlélekre. Az első néhány ház után bal oldalon keresd a Klastrom sörözőt (Kőbányai sör a reklámja), mert ott élesen balra kell fordulnod, a Z+ jelzésre váltva. Az út a kocsma mellett egy szűk ösvényen indul.

úton Klastrompuszta felé
Úton Klastrompuszta felé Fotó: Piliscsabai Természetjáró Egyesület ©

Egészen a Fekete-hegyig követendő a Z+. Óvatosan kelj át a műúton! A turistaháznál (Sasfészek) igazolásnak használd a „Pilisi kilátások” bélyegzőjét – amit az ismertető táblán találsz –, vagy kérj pecsétet a háziaktól (várni fognak). Ha ez is megvan, harmadszor is elindulhatsz a Pilis-nyereg felé. Ezúttal a Z■ követendő, míg eléred a Z— jelzést. Azt elérve, balra indulj! Ez elvezet majd az ellenőrző pontig. Újabb pecsételés és frissítés után már csak a célba kell lesétálnod. Ez egy rendkívül egyszerű feladat lesz, ugyanis a P— (jobbra) pont oda vezet, tehát csak arra kell figyelned.