Pilis-nyereg Kétszer (18 km)

Útvonal: Piliscsév - Klastrompuszta - Szénás út - Pilis-nyereg - P+ elágazás - Simon halála - Mária pad - Kétbükkfa-nyereg - Pilis-nyereg - Vörös út - Piliscsév

úton Klastrompuszta felé
Úton Klastrompuszta felé Fotó: Piliscsabai Természetjáró Egyesület ©

Rajt és cél: Kálmánfi Béla Művelődési Ház és Könyvtár, Piliscsév, Hősök tere 10.

Indulási idő: 7 és 9 óra között

Szintidő: 5 óra

Nevezési díj: 700 Ft/fő

Díjazás: oklevél és kitűző

Szolgáltatás: víz, tea, édesség

Általános tudnivalók a túráról: Pilis-nyereg "Csillagtúra" (10/18/25 km)

A túra a Cartographia Kupa része.

Cartographia Kupa logo

Útvonal

A Művelődési házból kilépve, kissé jobbra tartva, a templom előtt elhaladva, a Basa utcán indulj lefelé, a K— jelzést követve. A Basa utca végén, az utolsó házat elhagyva egy lovarda betonkerítésénél balra tér a K— út. Egészen Klastrompusztáig ne veszítsd szem elől ezt a nemrég szépen felújított jelzést!

Pálos kolostorrom Klastrompusztán
Pálos kolostorrom Klastrompusztán Fotó: funiQ

A Pálos kolostor romjainál lévő parkolónál a K— balra elhagyja a túra útvonalát, onnan a S— követendő tovább! Az egykori turistaház után élesen jobbra indulj! Egészen az egyetlen ellenőrző pontig, a Pilis-nyeregig a S– lesz útitársad. Az ellenőrző pontra érkezve jöhet a frissítés, pecsételés és egy kis pihenő. Utána a P— jelzést kövesd, amíg eléred a „Simon halála” felé vezető P+ jelzést. Fordulj balra és irány a hegy! Egészen a Mária padig követendő a P+! A legvastagabb (Mária-képes) fán találod a szúróbélyegzőt. Lyukaszd ki az igazolófüzetet a megfelelő helyen és már indulhatsz is vissza a Pilis-nyeregbe.

őszi bükkös
Őszi bükkös Fotó: Piliscsabai Természetjáró Egyesület ©

A Kétbükkfa-nyeregig Z— (balra), onnan Z+ jelzés (szintén balra) lesz az útitársad. Frissítés, megint pecsételés és egy kis pihenő után ismét a P— jelzést követve jutsz vissza a rajt/cél helyre. Lefele a meredek Vörös úton, keresztezve a S—, utána tovább lefele, majd jobbra egy szűk ösvényen a pincékig, keresztül a Pincefalun, végig a lovarda kerítése mellett egészen a Művelődési házig, a célig.