Rotary túra 15

Idén első alkalommal rendezik meg a Rotary túrákat, amelyek a Vác felett magasodó Naszályt és a környékbeli természeti látványosságokat járják be kevésbé ismert ösvényeken. Az útvonal kijelölésekor a rendező Rotary Club Vác arra törekedett, hogy menet közben a résztvevők több helyen is élvezhessék a Dunakanyar pazar látványát. A túrán a fogyatékkal élők és kísérőik ingyen indulhatnak.

Kilátás a Sejcei mészkőbányára

Útvonal: Cindróka – Öregvasas – Nagybánya-kő – Naszály-csúcs – Vaditató-tó – Gombási agyagbánya – Öreg-zsobrák – Deákvár

Időpont: 2016. június 4. (szombat)

Rendező: Rotary Club Vác

Rajt és cél: Vác, Petőfi Sándor Általános Iskola

Indulás: 8 és 11 óra között

Táv: 17 km

Szintidő: 5 óra (futóknak 2 óra)

Általános tudnivalók a túráról: Rotary túra 30/15

Nevezési díj (adomány): 500 Ft

Díjazás: Emléklap, kitűző

Ellátás: ital, hideg étel, édesség, csomag őrzés, vízvétel és fürdés az iskolában.

A túra a Cartographia Kupa része.

Cartographia Kupa logo

Útvonal

A parkolón áthaladva jobbra fordulunk az aszfaltos Landerer utcán és 350 métert haladunk egyenesen előre, keresztül a Kárász és a Szivárvány – Napraforgó utcák kereszteződésén, egészen a zsákutca tábláig. Itt jobbra fordulunk, az Akó utcán haladunk az emelkedőn fölfelé. Hamarosan szép panoráma tárul elénk, ellátni a Duna budai szakaszáig, és a visegrádi szűkületig. Az Akó utca tetején folytatjuk utunkat a kijárt úton, északkeleti irányban. 350 méter megtételét követően földutunk jobbra fordul, majd 300 méter után egy bal kanyar, majd újabb 70 méter után jobb kanyar következik. A telkek kerítése mentén haladunk tovább – 450 métert –, egészen az aszfaltos Kosdi útig. Itt balra fordulunk, és az út szélén haladunk tovább északi irányba. Nagyon óvatosan gyalogoljunk a műút szélén, mert sűrű gépkocsi forgalomra is lehet számítani!

A felüljárón keresztül átmegyünk a 2/A autóúton, és az első erősebb lejtő aljában balra fordulunk egy szintén aszfaltos bekötő úton, amely néhány méter után köves, szórt úttá alakul át. Ezen az úton 700 métert megyünk előre, majd az első elágazásnál a jobb oldali rövid lejtőt választjuk. Ez a földút mezőgazdasági területek mellett halad. 500 méter után az útkereszteződésen egyenesen keresztülhaladunk, további 400 méter után az út balra, majd jobbra kanyarodik enyhén.

Az utunk keresztezi a Cselőte-patakot, a földutat követve előbb egy enyhe dombra megyünk fel, majd a lejtmenet végén az útelágazás jobb oldali ágát választjuk. Eleinte csak a bal oldalunkon lesz fenyves, de 100 méter után jobb oldalt is fenyőerdő látható. A következő útelágazásnál a bal oldali utat választjuk, és egyből egy meredek kaptatón megyünk föl. Az emelkedőn felérve egy kocsiútba torkollunk, ezen balra fordulunk és haladunk tovább. Egy sorompó és a nagyfeszültségű távvezeték alatt tovább megyünk az úton, és 200 méter után elérkezünk az első ellenőrző pontra.

Itt válik el a 15 és a 30 kilométeres táv útvonala.

70 méter után utunkat keresztezi a Z● turistajelzés, ezen jobbra, be az erdőbe fordulunk, és folytatjuk utunkat. Az ösvény erdőben halad, majd kicsatlakozik egy kocsiútra, ezen haladunk felfelé amíg 300 méter után ismét egy útcsatlakozáshoz érkezünk. Balra fordulva 200 méter után a Z● jelzéshez csatlakozik a S● jelzés is, ezen haladunk jobbra, felfelé. Meredek kaptató után mélyútban halad az utunk. Felérve egy kis pihenőre, indul a Z▲ turista jelzés, amely felvisz a kilátóhoz. Közben nagyon sok helyen csodálhatjuk meg a dunai panorámát. A kilátónál található a második ellenőrző pont.

geodéziai mérőtorony a Naszály-csúcson

Utunkat folytatjuk a S● jelzésen, amely egy darabig együtt halad az Országos Kéktúra útvonalával. A Vaditató-tó mellett elhaladunk, és továbbra is a S● jelzést követjük. Nagyon meredek szakasz következik, óvatosan ereszkedjünk le az ösvényen! Figyeljük a S● jelzésünket, mert tavasszal változott a nyomvonala! A meredek ereszkedő után hamarosan balra fordul – egy keskeny ösvényen – a jelzett utunk. A kanyargós ösvény keresztezi a S▲ jelzést, itt jobbra fordulunk, és pár méter után kiérünk a tisztásra, majd a rét szélén ereszkedünk a domb aljába.

A Gombási pihenőnél folytatjuk utunkat a kocsiúton déli irányba. Elhaladunk egy kőkereszt mellett, és egyenesen megyünk tovább. A turistajelzés S–-ra vált, és ismét mezőgazdasági földek mellett haladunk. Egy enyhe emelkedő után már csak lefelé vezet utunk. A fenyőerdő elérését követően a kettéváló út jobb oldali ágán haladunk tovább, lejtőn lefelé. A műút előtt utunk jobbra fordul, itt párhuzamosan haladunk az autóúttal. A lejtő aljában balra fordulunk, és átmegyünk az „alagút” alatt. A műút szélén – ez a Gombási út –, és a meglévő járdákon folytatjuk utunkat tovább a város felé. A SPAR áruház után lévő „kis körforgalom”-nál balra fordulunk, és 200 méter után beérkezünk a célba, a Petőfi Iskola udvarára.

Segítségkérés a +36 30 690 6888 számon.

A szervezők megkérnek minden indulót, hogy a túra teljesítését követően jelentkezzenek a célban személyesen, vagy telefonon a +36 30 690 6888 vagy a +36 20 434 5822 számok egyikén.

Egyéb távok

Látnivalók

Vác A Dunakanyar városa több mint 1000 éve püspöki székhely, ennek köszönheti a gyönyörű székesegyházat. Vácot felfedezve garantáltan lesz mit megcsodálnunk: barokk templomokat, várromot és diadalívet - több száz év lüktető történelmét szívhatjuk magunkba, és persze kortárs örömök is fogadnak bennünket.