Pusztavár körtúra (Hollókő)

Ez a túra Hollókőről indul, és mivel Pusztavár a fő célja, ezért a vissza útirányt nem is tüntetjük fel, hiszen a kiindulási ponthoz ér vissza a túrázó. A Zöldút táblától indul a túra, amely a parkoló szélén, a fogadóépülettől nem messze található. Innen az útvonal egy kis szakaszon együtt megy a Felsőtoldra vezető útvonallal, de az elágazásnál, ahol velünk szemben már látjuk a Fekete-hegy csúcsát, nem térünk le balra, hanem tovább megyünk egyenesen a völgy felé.

A völgybe ereszkedve elhaladunk egy kút mellett, majd szép lassan elhagyjuk a Hollókői Tájvédelmi Körzet határát, és rátérünk az útvonal erdei szakszára, mely a Fekete-hegy északi lábánál vezet végig nyugati irányba. Az útvonal a térkép és/vagy az alkalmazás szerint jól követhető, ami Pusztavár-hegy csúcsáig (457 m) emelkedik. Pusztavárról tovább gyalogolva meredek hegyoldalon ereszkedünk lejjebb, ezért legyünk figyelmesek, és tartsunk egymás között nagyobb követési távolságot!

Hollókői vár
Hollókői vár Fotó: Cserhát Natúrpark ©

A továbbiakban végig erdei szakaszokon fogunk haladni, egy idő után viszont - az évszaktól függően - már láthatjuk a fák közül a Hollókői Várat. Az erdőből kiérve egy erdősáv jobb oldalán megyünk, majd amikor az elágazáshoz érünk, jobbra fordulva megyünk tovább. Innen már egy kicsit lerövidíthetjük az utat jobbra letérve az útról, miközben a Hollókői-patakhoz érünk. A Rimóc és Hollókő között vezető kerékpárúton végighaladva is visszamehetünk Hollókőre, de az elágazáshoz érve érdemes balra fordulni az erdőbe, és az Öreg-szőlők felé venni az irányt. A településtől északra, az Öreg-szőlőkről csodálatos kilátás nyílik a várra és a településre.

A falu területére beérve a tsz-major jobb oldalára érkezünk be, ahonnan jobbra fordulva a Dózsa György úton kell végigmennünk, majd a főúton jobbra fordulunk, és a nagy parkoló irányába visszaérhetünk a táblához. Amikor a Kossuth úton jobbra fordultunk, az elágazásnál jobbra fordulva megnézhetjük az Ófalut is, ahol számos múzeumot és kézműves boltot találhatunk.