Bokor – Buják /katonai útvonalon/ (gyalog-, kerékpáros-, lovastúra)

Bokor Buják /katonai útvonalon/ (11,3 km - Gyalogtúra, Kerékpártúra, Lovastúra)

Az útvonal aszfaltozottsága miatt a kerékpárosoknak is ajánlott ez a túraútvonal, de az út leromlott állapota, illetve az utat keresztező nagy bukkanók miatt óvatosan közlekedjünk!

Bokorról a Zöldút táblától indulva könnyű a tájékozódás, hiszen ahogy a településre érkezünk, a Zöldút táblától jobbra kell fordulnunk ahhoz, hogy a katonai útvonalon induljunk el. A faluból itt egyedi módon nem földút vezet ki, hanem aszfaltos út, amely korábban a katonai létesítményhez vezető útvonal volt. Az építmény még ma is megvan, de utunk azt nem érinti. Ezen az útvonalon három fontosabb kereszteződés van, ha észben tartjuk ezeket, esélytelen eltévedni. Miután elhagytuk a falut, bal kézre láthatunk egy vadászházat, amely turistaházként is funkcionál. Az épület mellett elhaladva találjuk az első kereszteződést, ahol jobbra kell fordulnunk. A következő fontos tájékozódási pont egy háromszög alakú elágazás lesz, ahol Buják felé egyenesen folytatjuk utunkat, nem pedig jobbra fölfelé, a Sasbérc felé. Azonban ha van egy kis plusz időnk, érdemes ellátogatni a Sasbérci kilátóhoz, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a környékre. A kilátó időszakosan tart nyitva, de belülről rendezvények alkalmával is meg lehet tekinteni. Egykor ez az épület lakhelyként és vadászpihenőként is funkcionált. Utunkat Buják felé folytatva egy jóval kanyargósabb szakaszon megyünk majd. Még mielőtt a településre érnénk, egy meredekebb szakaszon ereszkedünk le, ahol fekvőrendőrök is vannak, ezért ismét felhívjuk a kerékpárosok figyelmét az óvatos közlekedésre. Mikor leérünk, látni fogunk egy táblát, miszerint balra fordulva juthatunk Keselyrét területére. Mi jobbra forduljunk, így egy pár fekvőrendőrrel később már be is érünk a településre. Bujákon belül a Felszabadulás útra érve balra fordulunk és egészen addig megyünk a Kossuth úton, amíg egy nagyobb térre, a Művelődési ház és egy vendéglátó egység mellé nem érünk. Itt egy kis üdítővel felfrissülhetünk a túra után. A tábla a kereszteződésben található, egy másik információs tábla mellett.

utcakép
Bokor Fotó: Cserhát Natúrpark ©

BujákBokor /katonai útvonalon/ (11,3 km - Gyalogtúra, Kerékpártúra, Lovastúra)

Bujákon a tábla egy vendéglátó egység mellett található, ahol még indulás előtt egy üdítővel, kávéval felfrissíthetjük magunkat. A település központjából a Kossuth úton nyugatra indulunk, és a Felszabadulás úton haladunk egészen a katonai útvonalhoz tartozó elágazásig, ahol jobbra elhagyjuk Bujákot. Az aszfaltozott úton a településen túl fekvőrendőrökkel találkozhatunk, ezért figyelmesen közlekedjünk! A teljes útvonalon három fontosabb kereszteződés van, amit ha észben tartunk, nagyon nehéz lesz eltévedni. Az első kereszteződés a fekvőrendőrök között található, ami felajánlja, hogy egyenesen tovább Keselyrétre menjünk tovább, a mi utunk azonban balra folytatódik, a dombon felfelé. Ezen az úton nyugodtan haladhatunk, mivel a következő nagyobb elágazás a táv felénél található. Ez az elágazás vezet Terénybe, illetve Szandára is, de az elágazáshoz közel található a Sasbérci kilátó, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a környékre. Ha nem látogatjuk meg a kilátót, akkor a túrát egyenesen kell folytatnunk. Innen tovább már kevésbé kanyargós szakasz következik, amely egy T-elágazásba ér, ahol balra kell fordulnunk, Bokor felé. A faluba érve egyértelműen vezet az út. A faluba nem is megyünk be, hiszen a településtáblától nem messze található a Cserhát Natúrpark Zöldút táblája.