Tata környéki kerékpártúrák 3.: Gyermekes tókerülő túra az Öreg-tó körül

Teljes táv: 7,5 km

Útvonal: Új Kajakház Ökoturisztikai Központ, Tata – Fáklya utca – Tatai Öreg-tóTatai várÚj Kajakház Ökoturisztikai Központ, Tata

Időtartam: gyerekekkel kb. 1,5 óra+a tónál, várban eltöltött idő

Nehézség: könnyű, kisgyermekekkel is teljesíthető túra

légifelvétel a Tatai várról és tóról
Légifelvétel a Tatai várról és tóról Fotó: Tourinform Iroda, Tata ©

A túra során feltárul előtted a tatai Öreg-tó és közvetlen környezetének csodálatos élővilága, a romantikus Tatai vár. Jobbnál jobb fagyizók, pizzériák, éttermek, büfék várnak útközben. Családoknak, baráti társaságoknak, romantikára vágyóknak ajánljuk. A túrát kerékpárúton, murvás sétányon, gépjármű forgalom elől elzárt kis utcákon tudod teljesíteni.

A túra az Ökoturisztikai Központ és a főút között vezető szervizúton indul.

Új Kajakház Ökoturisztikai Központ
Új Kajakház Ökoturisztikai Központ Fotó: Tourinform Iroda, Tata ©

Tatabánya felé indulj el, majd kb. 1,5 km múlva a Fáklya utcánál fordulj jobbra. Innen indul a kerékpárút tovább balra Tatabánya irányába, de te haladj tovább a büfésor felé. Ha már ennyitől megéheztél, vagy megszomjaztál, érdemes itt felfrissülnöd, mert egy darabig nem lesz rá lehetőség. Haladj tovább a tó irányába, kerüld meg az út végén a sorompót, innen már murvás/földes úton haladsz tovább. A tó előtt balra térj rá a sétányra. Nemsokára eltávolodsz a tótól, a Piros jelzést kövesd. Kelj át az Általér fölötti hídon, majd az út vonalát követve jobbra nemsokára visszaérkezel a tó partjára. Ezen a szakaszon – megfelelő időjárás esetén – érdemes megfürdeni a strandon. Haladj tovább a tó mellet kb. 2,5 km-t a várig. Itt érdemes egy fagyira megpihenni és körülnézni az Esterházy-kastély kertjében, a várban, vagy csak ücsörögni egyet a várfalon és nézni a forgatagot.

Öreg-tó
Öreg-tó Fotó: Tourinform Iroda, Tata ©

Ha már nem bírod a semmittevést, told át a bringát a vársétányon a Cifra-malomig. Itt már felülhetsz a biciklire, de óvatosan haladj, mert általában nagy a gyalogos forgalom. Kb. 200 méter múlva fordulj jobbra a tóparti sétányon, és haladj tovább Tatabánya irányába. 400 méter múlva fordulj balra a Malom utcába, majd a következő kereszteződésben jobbra Tatabánya felé. A Malom utca végén kiérsz a főút melletti szervizútra, itt ismét fordulj jobbra, majd 100 méter múlva megérkezel a végállomáshoz.