Magyarnándor – Cserháthaláp (gyalogtúra)

Teljes táv: 4,1 km

Magyarnándor – Cserháthaláp (4,1 km - Gyalogtúra)

A tó fölötti homokos terület és a szűk gyalogutak miatt ezt a túrát csak gyalogosoknak ajánljuk!

Magyarnándorban a Zöldút tábla egy forgalmas kereszteződésben található, pár méterre egy élelmiszerbolttól, ahol még bevásárolhatunk indulás előtt, ha szükséges. Utunk keleti irányba a Fő úton indul, ahol egészen addig megyünk, amíg el nem ágazik jobbra az út. A földúton továbbhaladva lejtős a terep, és mire leereszkedünk a völgybe, átmegyünk egy patak fölött, ami a Debercsényi-patak és a Szandaváraljai-patak egyesülését követően a Haláp-Nándori horgásztóba torkollik. Miután átmentünk a kis hídon, balra fordulunk, és egy darabon a tó partján megyünk a földúton, ami néhol tényleg a tó szélén halad. Ahogy felfelé megyünk a dombon, figyeljünk a homokos területen a leszakadó részekre, legyünk óvatosak! Nagyon hangulatos kis ösvény vezet a tóparton, ahol horgászstégek mellett jövünk végig. Aztán kiérünk a horgásztó gátjára, ahonnan egy kis földúton mehetünk tovább Cserháthalápra. Úton a Zöldút tábla felé átmegyünk a Fekete-víz fölött is. A táblától pár méterre található egy bolt, ahol kaphatunk egy kis frissítőt a túra végén.

Rézparti víztározó, horgásztó
Rézparti víztározó, horgásztó Fotó: Cserhát Natúrpark ©

Cserháthaláp – Magyarnándor (4,1 km - Gyalogtúra)

Cserháthalápról indulva a focipályától pár méterre található boltban még vásárolhatunk. A táblától dél-délkelet felé kezdjük meg a túrát, ahonnan jobb kézre, egy földúton indulunk el a Zöldúton. Egy szakaszon a szántók határán haladunk, majd egy nádason át felmegyünk a Haláp-Nándori horgásztó gátjára. Innen csodás kilátás nyílik a tóra, és érdemes fényképezni, de ha ezt elmulasztanánk, az útvonal későbbi szakaszán, a tó fölé magasodó domboldalon állva is megörökíthetjük a pazar kilátást. A Zöldút a tó innen nézve bal partján vezet, ahol festői ösvényen mehetünk végig a horgászstégektől nem messze. Nyáron kifejezetten kellemes klímájú ez a szakasz. Mikor kiérünk erről a fás területről, a dombra feljutva nagyon óvatosan menjünk, mivel a leszakadó homokos part veszélyes lehet! Innen lefelé már füvesebb az útvonal, de vannak kisebb területek, ahol közvetlenül a tó partján visz az út, itt is legyünk óvatosak! A földút egy hídon visz át. Ezen az úton jutunk be a faluba, ahol a faluközpontban, az élelmiszerbolt szomszédságában található a Zöldút tábla.