Tata környéki kerékpártúrák 4.: Gyermekes tókerülő túra a Cseke-tó körül

Teljes táv: 4,4 km

Útvonal: Új Kajakház Ökoturisztikai Központ, TataCseke-tó – Angol-park – Új Kajakház Ökoturisztikai Központ, Tata

Időtartam: gyerekekkel kb. 1 óra + a tónál, romoknál, játszótéren eltöltött idő.

Nehézség: könnyű, kisgyermekekkel is teljesíthető túra.

A túra során feltárul előtted a tatai Cseke-tó és közvetlen környezetének csodálatos élővilága, a romantikus Angolpark. Jobbnál jobb fagyizók, pizzériák, éttermek, büfék várnak útközben. Családoknak, baráti társaságoknak, romantikára vágyóknak ajánljuk. A túrát kerékpárúton, murvás sétányon, gépjármű forgalom elől elzárt vagy kisforgalmú utcákon tudod teljesíteni.

Cseke-tó
Cseke-tó Fotó: Tourinform Iroda, Tata ©

A túra az Ökoturisztikai Központ és a főút között vezető szervizúton indul.

Tata belvárosa felé indulj el, majd kb. 300 m múlva a Baji elágazásnál jobbra kelj át a főúton és haladj Baj irányába.

150 m múlva, a Tatai Edzőtábor előtt kanyarodj be balra a Sport utcába és az Angol-kert mellett elhaladva haladj annak legvégéig. Az utca végén az Erzsébet királyné térre érkezel, ahol fordulj jobbra és tekerj egyenesen a Cseke-tó bejáratáig.

Cseke-tó
Cseke-tó Fotó: Tourinform Iroda, Tata ©

Itt egy kapun áthajtva jutsz el a tó menti sétányra. Haladj tovább enyhén balra úgy, hogy a tó jobb kézről essen. Haladj a sétányon a tó végénél kanyarodj el jobbra a murvás úton. Nemsokára egy kis szigethez érsz, érdemes bemenni és leülni a kispadra. Az út bal oldalától kb. 50 méterre egy kellemes játszóteret találsz a gyerekeknek. A sétányon továbbhaladva ne térj le az útról, haladj tovább a tókerülő íven. Keresztezel két vízfolyást, majd elhaladsz a török mecset mellett.

Haladj tovább a tó partján a műromokig.

műromok az Angolkertben
Műromok az Angolkertben Fotó: Tourinform Iroda, Tata ©

Itt térj balra a Cseke-tó bejáratához vezető útra. Innen már ismert úton haladsz visszafelé a Tatai Ökoturisztikai Centrum irányába: haladj az Erzsébet királyné térig, ott fordulj balra a Sport utcába. Egy sarok múlva érdemes egy fagyira beugrani a sarki cukrászdába. Menj tovább a Baji útig, itt fordulj jobbra és menj a főútig. Kelj át rajta, és a szervízútra balra ráfordulva kb. 300 méter múlva megérkezel a végállomásra.