Alpannonia 10 km

Útvonal: Kőszeg - piros Alpannonia jelzés - Óház-kilátó között - K+ - K jelzés - Pintér-tető - sárga Alpannonia jelig - Szulejmán-kilátó - Király-völgy - Pék utca - Kőszeg

Időpont: 2017. szeptember 2., szombat

Rajt: Kőszeg, Jurisics vár udvara

Indítás: 8-10 óra

Szintidő: 3 óra

Nevezési díj: 600 Ft

Szervező: Borostyánkő Természetbarát SE

Általános tudnivalók a túráról: Alpannonia 25/15/10

A túra a Cartographia Kupa része.

Cartographia Kupa logo

E-mail: ruborits@index.hu
Web: borostyankotse.5mp.eu

Útvonal

Az alpannonia turistaút az osztrák Fischbach és Semmering valamint Kőszeg közötti természeti látnivalókban gazdag osztrák-magyar túraútvonal. Települések között a Wechsel és a Kőszegi-hegység gerincén a piros láng jelzés, míg a sárga láng a leágazó mellékutakat jelöli. A magyar oldalon jellemzően egy meglévő magyar turistajelzés kíséri az alpannonia jelzést, ezt leírásunkban pontosan jelöljük, illetve sárga szalag is segíti a tájékozódásunkat.

A vár kapuján kilépve élesen jobbra fordulunk a Várkör utca felé, a sétányon fellépünk a lépcsőkön a Várkör utcába, a Kóbor Macska Panzió előtt jobbra fordulunk a Hunyadi utcába. Elmegyünk a Jurisich Gimnázium mellett, és az utca végén, a Bechtold István Látogatóközpont előtti alpannonia térképnél balra fordulunk az első piros láng illetve a zöld sávjelzés mentén a Park utcába, majd a buszmegállónál jobbra a Temető utcába.

A Savanyú-forrásnál jobbra tartunk, a Hermina utcában elindulunk felfelé a Szabó-hegyre. A Hermina utca legvégén a piros láng és a zöld sávjelzés jobbra, egy horhoson emelkedik, végén, egy lépcsősoron kapaszkodik fel a régi Expressz Szálló oldalán. A Ciklámen Üdülőhöz vezető úton haladunk tovább a piros láng és zöld sávjelzés mentén, haladunk tovább felfelé az erdei tornapályán és felérünk az Óház-kilátóhoz. Ellenőrző pont.

Utunkat a kék háromszög jelzésen folytatjuk a gerincen, elhaladunk a három hatalmas Fatalin-fák és az Ördög-kő sziklája mellett, kijutunk egy aszfaltos útra. Itt érjük el az Országos Kéktúra kék sávjelzését. A kék jelzés balra a Hétforrás felé vezet, mi a jobb oldali, keleti irányba tartó sávjelzést követjük a Pintér-tetőre. A kék sávjelzés ezt követően lefelé tart, a lejtő végén elérjük a sárga láng jelzést. Szemben a Mária út ívelt tetejű betonoszlopánál jobbra fordulunk (ezzel elhagyjuk a balra tartó kék jelzést) és a kanyargósan haladó sárga láng jelzést követjük a Szultán kilátóig.

Figyelem, útvonalváltozás! A kilátónál a lefelé vezető lépcsők megsérültek, veszélyessé váltak! A kilátó mögött továbbhaladunk, leereszkedünk a sárga láng jelzésen, a vízmosásnál balra fordulunk, a beton talpakon leereszkedünk a Király-völgybe, itt balra fordulunk a K+ jelzésen és egy kis élelmiszer boltnál a Pék utcában jobbra, a vár felé a kék jelzés mentén haladunk a célig.