Vadregényes Csepel-szigeti kör

Boráros tér - Közvágóhíd - Csepel szigetcsúcs - Ráckevei Duna - Soroksári rév - Molnár-sziget - Kis-Duna - Gubacsi híd - Boráros tér

A vadregényességről senkinek nem a Belváros jut az eszébe. Ez így is van rendjén, de nem is gondolnánk, hogy a Petőfi hídtól indulva milyen csodás útvonalon bringázgatunk kerékpárúton, teljes biztonságban. Nem csak észak felé, a Római partra vagy Szentendrére lehet Budapestről kitekerni, hanem a kevésbé ismert, de legalább olyan szép és vadregényes Csepel-szigetre is. Ezt a tételt bizonyítjuk az alábbi, könnyen teljesíthető, 25 km-es túrával.

Kiinduló pontunk a Petőfi-híd alatti kerékpárút. A Nemzeti Színház és a MÜPA előtt a hév Duna felőli oldalán tekerve egyszer csak mintha véget érne az út. Ne vegye el a bátorságodat, tekerj csak az Eurovelo 6 tábla mentén tovább!

Nemzeti Színház
Nemzeti Színház Fotó: funiQ

A soroksári OBI parkolója mögött kicsit furcsa az útvonalunk továbbvezetése. Le-fel, balra jobbra. A Hajóállomás utcán folytassuk az utunkat a Csepelre vezető 4 sávos út túloldalán. Az Eurovelo 6-os európai kerékpáros főút itt egy kissé lekeskenyedik. :)

kicsit benőtt kerékpárút a Duna és egy fal között
Kicsit benőtt kerékpárút a Duna és egy fal között Fotó: funiQ

A Gubacsi híd felé közeledve azonban szinte autósztrádán haladhatunk tovább.

Gubacsi-híd, mellette az Eurovelo 6-os kerékpáros főútvonal
Gubacsi-híd, mellette az Eurovelo 6-os kerékpáros főútvonal Fotó: funiQ

A hídon átkelve a csepeli oldalon folytatjuk a túrát. Kezdetben csak horgászokkal találkozhatunk, néhány kilométer múlva azonban jól kiépített sétányon vezet tovább az utunk.

kis öböl feletti fahíd
Kis öböl feletti fahíd Fotó: funiQ
szobor a kis öböl mellett
Szobor a kis öböl mellett Fotó: funiQ
hattyúk a Kis-Duna partján
Hattyúk a Kis-Duna partján Fotó: funiQ

Nincs nagy választék, ha egy szép helyen szeretnénk megállni, a Kis-Duna büfé azonban ideális helyszín a külső és belső víztartalékok feltöltésére.

Kis-Duna büfé
Kis-Duna büfé Fotó: funiQ

Innen már nagyon közel lesz túránk legdélibb pontja, a soroksári rév. Figyeljünk rá, hogy a komp csak este 8 óráig jár!

soroksári rév
Soroksári rév Fotó: funiQ
bicikliút a Molnár-sziget mellett
Bicikliút a Molnár-sziget mellett Fotó: funiQ

A Molnár-szigetet átszelve a soroksári oldalon csodás új kerékpárút vár bennünket.

biciklizés a Kis-Duna partján. Még egy összecsukható biciklivel is jól lehet erre tekerni.
Biciklizés a Kis-Duna partján. Még egy összecsukható biciklivel is jól lehet erre tekerni. Fotó: funiQ

A Dobó utcához érkezve mégis azt javasoljuk, hogy menjünk le a Kis-Duna partjára. Ez ugyan földút, de közvetlenül a csodás vízparton tekerhetünk tovább.

vízi élet a Kis-Dunán
Vízi élet a Kis-Dunán Fotó: funiQ

Az ELTE sporttelep után a parton nem folytathatjuk a túrát, itt a Vízisport utcára jön vissza az utunk. Az utca végén balra láthatjuk a sajnos teljesen felhagyott jódos-sós gyógyfürdő épületeit.

Erzsébeti jódos-sós gyógyfürdő
Erzsébeti jódos-sós gyógyfürdő Fotó: funiQ

Hogy ne ugyanazon az útvonalon menjünk vissza, mint amin jöttünk, menjünk át újból a csepeli oldalra a Gubacsi-hídon, és csatlakozzunk be a csepeli gyorsforgalmi út mellett végigfutó kerékpárútba. Ezen visszaérkezünk indulópontunkhoz, a Boráros térre.

Budapesttől délre aktív térkép A főváros környékén számos nagyon jó kerékpáros útvonalat találhatunk, a Cartographia kiadó Budapesttől délre aktív térképe az Etyeki-dombság, Váli-völgy, Velencei-hegység, Csepel-sziget, Pesti-síkság és részben a Gödöllői-dombság felfedezésére ad néhány tippet.