Sasbérci kilátó – Terény (gyalog-, lovastúra)

Sasbérci kilátó – Terény (8,9 km - Gyalogtúra, Lovastúra)

Ha a Sasbérctől indulunk, akkor már kell, hogy legyen egy kisebb-nagyobb túra mögöttünk. A Sasbérci kilátót mindenképp nézzük meg, ha ott járunk. Bár időszakosan van nyitva, de ha csak a kilátó körül sétálunk egyet, már azért is megéri, hiszen csodás kilátás nyílik a kilátótól kezdődő ösvényről is.

Ahogy leérünk a Sasbérci kilátótól a katonai útvonal aszfaltozott útjára, egyenesen tovább kell mennünk a földutakhoz, ahol a bal kézre kezdődő útvonalon kell elindulnunk. Kezdetben azt vehetjük észre, hogy balra, pontosabban Nyugat felé tartunk, és ereszkedünk le a hegyről. Ezt az útvonalat teszteltük már okostelefonnal, és ha a megfelelő rendszerkövetelmények rendelkezésre állnak, bátran javasoljuk a digitális térkép használatát. Ahogy leérünk szinte a katonai útvonallal párhuzamosan, onnantól élesen Észak felé fogunk gyalogolni. Az útvonal innentől vezet minket a térkép szerint, de mikor Liszkó-puszta és Terény “közé” kerülünk, akkor fordulunk megint csak élesen Ny-DNy felé. Ekkor már megint csak ereszkedünk, megyünk le a dombról, és egy telep mellett érünk be a faluba. A Kossuth úton bemegyünk a Mikszáth Kálmán utcáig, ahol balra fordulunk, és amint az Arany János útra érünk, jobbra fordulva már lassan a Zöldút táblához érünk. A tábla mellett található padoknál nyugodtan uzsonnázhatunk a túra után.

útmenti kereszt
Kereszt Buják közelében Fotó: Cserhát Natúrpark ©

Terény – Sasbérci kilátó (8,9 km - Gyalogtúra, Lovastúra)

Terényben a Zöldút tábla a polgármesteri hivatallal szemben, az Arany János úton található egy kisebb parkban, ahol a padoknál tízóraival indíthatjuk a túrát. Innen indulva DK felé megyünk, majd a Mikszáth Kálmán utcáról a Kossuth útra térünk rá, ahol egy telep mellett elhaladva elhagyjuk a települést. A földúton egy dombra jutunk fel, ahonnan Dél felé fogunk fordulni, és szép lassan felmegyünk a Sasbérci kilátóhoz. Nagyon szép erdei ösvényen haladunk, ahol már volt szerencsénk tesztelni a digitális térkép helyességét okostelefonon. Ha a megfelelő rendszerkövetelmények rendelkezésre állnak, bátran javasoljuk a digitális térkép használatát (is). A Sasbérci kilátóhoz felérve mindenképp menjünk el a kilátóhoz, amely korábban lakóházként funkcionált, majd vadászpihenő volt, napjainkban, pedig mint azt a neve is mutatja, kilátó.

Sajnos csak időszakosan van nyitva, de a környezete is megér egy sétát, a környező hegyek látványa is kárpótol. A Sasbérci kilátótól számos útvonal közül választhatunk. Mehetünk Bujákra, Bokorra, Kutasóra, Szandára, vagy akár Herencsénybe is.