Bokor – Buják (gyalog-, lovastúra)

Teljes táv: 8,5 km

Bokor Buják (8,42 km - Gyalogtúra, Lovastúra)

Bokorban a Zöldút tábla a falu Kutasó felőli végén található, pár méterre a település határát jelző táblától. Innen a faluból kifelé indulunk el, majd jobbra, az első földúton haladunk tovább. Ezen az úton egy négyes elágazóhoz érve ismét jobbra fordulunk. Itt már nagyjából párhuzamosan haladunk a Szuha-patakkal, és folyamatosan dél felé megyünk. Ezen a túraszakaszon nagyon szép erdei ösvényen haladunk keresztül, ahol a gazdag madárvilágnak köszönhetően relaxálhatunk, és a terep ezen az erdei szakaszon nem is olyan meredek, így le is lassíthatunk. Az erdei szakaszt követően egy emelkedőn kell felgyalogolnunk, ahol egy keresztet fogunk találni. A bokori keresztnél is érdemes megállni egy pillanatra, hiszen gyönyörű a kilátás innen is a környező dombokra.

A kereszttől nyugatra tekintve láthatjuk a Sasbérci kilátó tetejét, de valamivel több, mint 500 méter múlva már Bujákot is láthatjuk, hiszen innentől a terep igen lejtős. A településre a Ságvári úton érünk be, ahol rögtön jobbra fordulunk, majd egyenesen haladva egy nagyobb térre jutunk, ahol jobbra kanyarodva a művelődési házat követően egy vendéglátó egység szomszédságában találjuk a Zöldút táblát.

látkép
Bokor látképe Fotó: Cserhát Natúrpark ©

BujákBokor (8,42 km - Gyalogtúra, Lovastúra)

Bujákról indulva még a táblával szomszédos vendéglátó egységben megihatunk egy üdítőt indulás előtt. Innen a művelődési ház irányába kell mennünk, kelet felé, majd balra forduljunk a Ságvári útra. Majd egyenesen haladva a települést elhagyva kiérünk egy földútra. Egy meredekebb lejtőn haladunk felfelé, ahonnan időnként hátrafordulva nagyon szép kilátás nyílik Bujákra. A legmagasabb pontra érve (288 m) még mindenképp nézzünk körbe, hiszen ritkán lehet ilyen szép látványban részünk. Innen fél kilométerre található egy kereszt, ahonnan nyugat felé tekintve láthatjuk a Sasbérci kilátó tetejét is.

A legmagasabb pontot elhagyva lejt a terep, majd egy erdei szakaszra érve nyugodtan lassítsunk le, és hallgassuk a madarakat, vegyünk mély levegőt. Az erdőben a Bokri-ágon is átmegyünk, ahol az időszakosan más és más vízmennyiség miatt legyünk óvatosak. Ahogy kiérünk az erdőből, a Szuha-patakkal párhuzamosan fogunk haladni, ahonnan egy négyes elágazóhoz érve balra kell fordulni. Itt még egy dombon átkelve már meg is érkezünk Bokor határához, ahol a település táblához közel találjuk a Zöldút táblát.